Google+ Badge

Cerita Seram Warung Orang Jawa Dengan Penglaris

Ok, sebelumnya gue sama sekali nggak berniat rasis cuma pengen nulis aja pengalaman yang sedikit bikin gue merinding dan mikir aja sih.


gambar hanya ilustasi takut potoin yang asli tapi nanti diusahin dah.


Jadi ceritanya dimulai ketika jauh hari sebelum puasa, gue dan temen-temen kantor lagi cari makan siang di sekitaran kantor aja. Dan gue merekomendasikan sebuah warung soto pinggir jalan depan kantor Tempo yang masih di bangun. Warung soto itu baru setahun atau kurang, gue lupa tapi yang pasti semenjak kehadirannya dipinggir jalan dengan keadaan seadanya, warung soto yang cuma bisa nampung sekitar enam orang ini selalu laris, motor-motor selalu rapi berjajar bikin macet karena tempatnya di pinggir jalan. Orang-orang pun pada ngantri buat bungkus, karena udah nggak bisa duduk dan nggak ada tempat duduk juga.

Mungkin gegara tempatnya yang kumuh gue dari dulu nggak pernah tertarik buat makan di warung soto itu, cuma karena waktu itu lagi abis ide buat cari tempat makan deket kantor, ya udah gue rekomendasikan tempat itu. Kaga terduga temen gue seorang perempuan berhijab dari Surabaya bisikin sesuatu ke gue.

Temen: "Ogah ah, makan di situ piringnya ada yang jilatin!"
Gue    : Bengong "ini orang ngemeng apa sih?"

Ujungnya kita nggak makan di warung soto tersebut dan lebih milih makan pecel di sebuah tempat makan yang rada jauh. Cuma entah kenapa  penasaran sama bisikan temen gue tadi, jadi setelah makan siang, gue tanya lagi.

Gue     : Tadi maksud lo apaan pake ada yang jilatin piring segala?
Temen : Nggak aneh kenapa itu warung soto dalam sekejap bisa laris manis tanjung kimpul?
Gue     : Geleng-geleng kepala
Temen : Yang punya orang jawa! Udah sering nemu yang kaya begini. Tempat makan yang tiba-tiba laris manis, biasanya sih di jawa sana kalau udah ketahuan pindah tempat. 
Gue     : Ketahuan ape?

Penglaris

Teman gue akhirnya cerita panjang lebar tentang kebiasaan orang jawa sono, biasanya kalau ada yang jualan dan tiba-tiba laris nggak masuk akal suka pake penglaris. Setannya suka jilatin piring atau ngejulurin lidah ke dalam kuah. Kalau warung-warung macam pinggir jalan begitu biasanya sih, pancinya nggak boleh dibuka sembarang orang. Cuma tukang jualan aja yang boleh ngambil kuah segala rupa dari panci itu. Soalnya suka ada penglarisnya di dalem panci. 

Dia juga cerita tentang beberapa tempat makan besar di jawa sana yang pakai penglaris. Salah satunya sebuah tempat makan rawon yang ternyata ke-gep, pake penglaris setelah ada tamu yang nggak sengaja salah masuk ruangan (dikira toilet) dan nemu orang tua dalam keadaan sekarat dengan kaki yang tercelup kuah rawon. 

Selain diatas dia juga menyebutkan beberapa tempat makanan berkuah, yang lagi-lagi ke-gep dengan keadaan sama. Yakni ada orang sekarat dalam satu ruangan, kondisinya kurus kering. Katanya sih, dagingnya udah abis buat dijadiin tumbal penglaris. 

Dia juga bilang semua orang jawa udah tahu dan hapal sama kebiasaan pake penglaris. Biasanya kalau udah ketahuan pake penglaris bakalan pindah tempat dan pakai nama baru sampai si tumbal penglaris ini abis dagingnya. 

menurut gue:
Kalau gua sih personally nggak percaya, walaupun dipikir-pikir, kok bisa ya? Warung soto baru jadi tanpa nama dengan keadaan seadanya di pinggir jalan tiba-tiba langsung rame? Padahal ini daerah banyak makanan apa lagi deket Binus dan bukan warung soto satu-satunya? 

Karena memang deket tempat tinggal juga, sepintas kalau lewat memang biasa banget, sama aja kaya soto yang laen, kaga ada yang spesial. Orang pesen cuma tinggal nambah ini dan itu terus isi kuah dan jadi dah. Dan bener juga yang punya orang jawa, gue tahu pas denger logat medoknya lagi kasih kembalian ke pembeli. 

Kalau soal rasa gue nggak tahu, karena nggak pernah cobain. Kalau kenyataan rasanya nampol banget ya, wajar donk sampai laris. Sekalipun tetap menurut gue larisnya memang diluar batas kewajaran, sampai kaya orang ngantri tiket one direction. 

Jadi mau percaya atau nggak terserah dan nggak boleh berprasangka buruk, kalau gue sampai sekarang tetep nggak tertarik beli karena tempatnya itu yang dipinggir jalan dan seadanya. Btw kalau udah setahunan dan yang beli udah kaya fans one direction, kok itu warung soto kaga pindah-pindah ya? Plus kaga pernah pake nama?


Ciri-ciri tempat makan pake penglaris:

Berdasarkan cerita temen gue tadi maka ada ciri-ciri kalau tempat makan orang jawa yang pake penglaris sbb:

1. Kalau warung besar semacam restauran, pasti ada toilet atau ruang dekat dapur yang nggak boleh dimasukin siapapun.

2. Kalau warung pinggir jalan, lihat aja pancinya. Biasanya kalau pake penglaris cuma si tukang yang boleh buka, jadi pembeli nggak bisa sembarang ambil kuah atau lihat-lihat itu isinya apa aja.

3. Warung pinggir jalan yang pake penglaris, tempat cuci piringnya misah jauh dan dijaga, jadi nggak bisa kelihatan kegiatan cuci piringnya.

Resensi GGS (Ganteng-Ganteng Setan)


Entah apa yang ada dipikiran gue sampai beli buku ini? Nggak tahu, mungkin sedang lelah dan terhipnotis judul GGS. Liat sinopsisnya di belakang buku, sih seneng banget karena premisnya adalah tiga orang cowok ganteng yang mokat dan punya urusan yang kudu diselesaikan. Ekspetasi gue yang tinggi langsung jatoh pas baca buku ini.


Ceritanya dimulai pas tiga cowok yang mati mendadak dikuburkan bersama dan berdampingan, setelah semua orang pergi dan malam tiba. Ketiga cowok bernama Dudo, Egin dan Reno ini bangkit dari kuburnya. Singkat cerita ketiga cowok dari sekolah yang berbeda ini, memang terkenal super ganteng dan sialnya mati muda ini ketemu sama setan banci bernama Sabrina, yang kasih tahu kenapa mereka bangkit karena ada urusan yang belum diselesaikan. Jadi GGS ini keluar pemakaman untuk kembali sama orang-orang yang dulu pernah mereka kecewain, buat minta maap.

Cerita sesimple itu aja, sialnya jalan ceritanya juga terlalu simple bahkan buku setebal 152 halaman ini bisa diselesaikan dalam waktu dua jam saja. Memang GGS ini gajebo aka nggak jelas boo, karena mati-matian untuk terlihat lucu, walaupun terus terang ada beberapa bagian yang bikin ngakak, tapi overall datar banget. Dari penokohan nggak ada yang istimewa, bahkan gue sampai harus baca dua kali, gegara si Reno dan setan Sabrina yang pake bahasa alay dan banci, mungkin biar lucu tapi buat orang seumuran gue yang ada bingung!

Udah alur ceritanya juga, ya ampun seiprit banget, jadi ketiga trio GGS nggak nemu kendala apapun dalam prosesnya bertemu orang-orang yang kudu dimintai maap. Abis ketemu minta maap, terus balik kubur, udah aja gituh. Entah kenapa sekalipun ini novel horor komedi, gue merasa ceritanya seperti seadanya. Kalau kata gue sih ini cocoknya bukan untuk novel tapi untuk FTV! Setelah baca gue langsung WTF?


5 Cheap, Safe And Clean Hostel In Jakarta

Whether  adult or young, backpacking is becoming an increasingly pop culture of seeing the world; helping meager budgets stretch every bit far every bit possible. Every days millions of people embark on extended journeys about the world. Very few of them design their accommodation earlier they leave. So how exercise budget travellers chose where to stay? What makes them chose one hostel over another?

1. Six Degrees
Address: Jl. Cikini Raya DKI Jakarta Pusat 10330
Phone: +62213141657
Email: hello@jakarta-backpackers-hostel.com
Private Bathroom: Some rooms
Air Conditioning: Yes


Your may intend of your hotel every bit solely a home to sleep. After all, your endeavor to pass every bit piffling fourth dimension, every bit possible inwards your room as well as every bit much fourth dimension exterior exploring Jakarta. But sometimes yous mightiness only desire to pass a solar daytime, chill-laxing as well as taking a solar daytime off. Most low-fare hotels render zero to a greater extent than than a home to swallow as well as sleep, but this is non the example when yous rest at Six Degrees. Six Degrees sits strategically inwards Central Jakarta, where virtually of Jakarta’s cultural heritage is located. Tourist attractions such as The National Museum, the National Monument as well as Jakarta’s Old City are shut nearby. Shopping Malls such every bit Plaza Indonesia, Grand Indonesia, Thamrin City as well as job concern districts such every bit Sudirman Street as well as Thamrin Street.


As mentioned above, Six Degrees is several degrees higher upwards your regular backpackers hostel. It is a 5 story building, where each flooring offers guests something different. The earth flooring is utilized every bit the social hub, where guests can give the axe savor a beverage at the cafĂ© as well as bar, scout a motion-picture show at the mini cinema, read books, mind to songs inwards the jukebox, play puddle as well as terminal but non least, the superfast costless wifi. On the moment as well as 3rd flooring yous volition observe the rooms as well as if yous get upwards to the 4th floor, at that topographic point is a invitee kitchen. Plus, if yous experience yous ask about exercise, a small-scale gym is every bit well provided. The terminal flooring is called the Rooftop Garden. This so-called “ hidden gem” of Six Degrees is in all likelihood i of the favorite spots for guests to chill out. It offers a individual garden alongside a bamboo gazebo as well as Sun lounges perfect to kick-back as well as relax.


Six Degrees has a reach of rooms each alongside dissimilar amenities. There are 2 types of reservations, either a dorm bed or a individual room. Dorms are shared rooms that take four six beds, which costs IDR 120.000 per somebody for  night.  Rooms for unmarried or double beds as well as toll IDR 170.000 260.000 per room for i night.

2. Sunny Days Hostel
Address: Sudirman Park Apartment Tower A, Ground Floor, Suite ADAF1 Jl. KH Mas Mansyur Kav 35 Djakarta Pusat
Phone: +62215794 2777, +62217085 8448
Email: sunnydays@sunnydays-hostel.com
Google Maps: Sunny Days Maps
Private Bathroom: Some rooms
Air Conditioning: Yes



Sunny Days Hostel is located close the region of Sudirman Street. Its premises are a portion of a big apartment, mall together with role called the Sudirman Park. Sunny Days Hostel is ideal for those who wishing to remain inwards the really centre of Jakartas busy together with bustling innercoterie, where y'all accept slow access to  everything, alongside the add-on of more or less hefty traffic noises together with pollution. There are many  closeby malls such every bit the Sudirman Park itself, Plaza Semanggi, Mal Ambasador, Grand Indonesia, Plaza Indonesia, fX Mall Plaza, Ratu Plaza, Plaza Senayan, together with Senayan City

3. Kamar-Kamar
Address: Jl. RS Fatmawati No. 37K DKI Jakarta Selatan 12430
Phone: +62217512560
Email: info@kamar-kamar.com
Website: kamar-kamar.com
Private Bathroom: No (four shared bathrooms together with toilets)
Air Conditioning: Yes



Kamar-Kamar is located strategically inwards busy South Jakarta. It is located really about 1 of Jakarta’s shopping together with dining centers, the Cilandak Town Square. Daily needs are inwards walking distance since a 24-hour convenient shop is nearby. For those who wishing to indulge inwards local culinary pleasures, the street vendors together with hawkers sell their fare along RS Fatmawati street.


Kamar-Kamar offers unmarried together with grouping bookings. The unmarried booking gets y'all a bed inwards a dorm. While group room with bed goes for IDR 135.000 . If y'all move inwards a grouping consisting of 2-12 people, y'all may desire to volume a whole room. The toll for a double is IDR 270.000, IDR 1.080.000  for the room for five people together with IDR 1.620.000  for the room that fits 12 people. These prices are negotiable if y'all decide to remain to extent  than 1 day.

4. Hotel Fortuna
Address: Jl. Pintu Besar Selatan No. 69  Pinangsia, Taman Sari Djakarta Barat 11110
Phone: +62216313411
Email:  -
Website: -
Private Bathroom: Yes
Air Conditioning: Yes


Hotel Fortuna is located inwards Jakarta’s former Chinatown, which shows inwards its peeling facade. This hotel is at the middle of Jakarta’s Chinatown, as well as hence you lot volition detect many interesting shops here, access to Jakarta’s Old Town as well as museums as well as the airport.
There are 3 types of room inwards Hotel Fortuna; all facilitated amongst individual bathrooms as well as mannerism conditioning. They differ inwards size as well as amenities. The economical room costs IDR 168.000, the criterion room costs IDR 217.000 , as well as the deluxe room costs IDR 267.000.

5. Rumah Shinta
Address: Jl. Mangga Dua Raya No. 41 Pinangsia Djakarta 11110
Phone: 62 21 6905566
Email: info@rumahshinta.com
Website:Rumah Shinta
Private Bathroom: Yes
Air Conditioning: Yes



Rumah Shinta is a guesthouse amongst a hotel-like atmosphere in addition to facilities. Its train is to renderspotless , simple, safe, affordable in addition tosolace able transit accommodation for line organization travelers in addition to tourists. Located immediateby Jakarta’s Chinatown Glodok, Rumah Shinta offers slowly access to  Jakarta’s biggest shopping malls in addition to merchandise centers, especially for retail wearable in addition to electronics: the Mangga Dua Shopping Center.



Rumah Shinta is recommended for travelers who are specially interested inward exploring Chinatown. It offers unmarried rooms at IDR 150.000 per night; double rooms at IDR 265.000 per night time in addition to a house unit room for iv people which costs IDR 395.000  per night. The facilities provided hither are gratuitous breakfast, wifi, cable tv. 

4 Place Must Go For A Week In Jakarta

ANCOL DREAMLAND / DREAM PARK (TAMAN IMPIAN JAYA ANCOL)

If you are looking for a suspension from the crude together with tough, this is equally cheesy equally it sounds, Ancol Dreamland is could live your dream place. It is opened up for 24 hours amongst entertainment common Fantasy World (Dunia Fantasi (dufan)), Atlantis Water Adventure, Ocean Dream Samudra (pentas lumba) for brute shows, Seaworld, beaches (pantai), Art Market (pasar seni), golf game range, bowling, Ocean Eco Park, gondola, Hailai club, fine know-how academy, paintball together with wakeboarding. Let say this is Indonesia Disney Land.

NASIONAL MONUMENT (MONAS) 

An icon of the urban center in addition to a symbol of the fight of Indonesia, Monas is a home worth visiting. In add-on to the monument, yous tin give the sack too observe The National History Museum inwards the expanse around Monas. In this museum in that location are many dioramas depicting the history of Indonesia. In add-on to learning almost the history of Indonesia, it is quite interesting to have pictures amongst Monas equally a background. Be creative in addition to brand your ain unique picture!

The monument in addition to the museum are located inwards cardinal of Jakarta, are opened up daily from 08.00 – 15.00 throughout the calendar week except for the final Mon of each calendar month when the monument is near by. I prefer to run into Monas at eve fourth dimension in addition to rest until a flake later suncoterie.

TAMAN MINI INDONESIA INDAH (TMII)

This 100-hectare commons has full-scale traditional houses for each of Indonesia’s provinces, amongst displays of regional handicrafts in addition to set hing, a mini-scale Borobudur, an orchid garden in addition to a aeroplane park. Museums, theatres in addition to an IMAX movie house are scattered throughout the grounds, which all control additional entrance fees. Free cultural performances are staged (usually around 10am);  the main day is Sunday because large twenty-four hours for cultural events, just shows are too held during the week.
You could walk, drive, have a shuttle  or purpose the monorail or cable auto to go around the park. Taman Mini is almost 18km from the metropolis centre.

OFF COUSER YOU GOTTA TO EAT!

If you desire to swallow Indonesian nutrient inwards a slap-up eating place alongside a prissy ambiance, I would counsel my favorite: Lara Djongrang Restaurant (Cik Di Tiro street No. four Menteng). Need to calm twenty-four hours to write emails or in all probability write an frostyle for your blog? Here are my proffer for a good,consoleable cafe alongside free wifi in addition to prissy drinks/food. Along side this restauran, you could also find many street food that will pleasure your thouge for sure. 




8 Warning And Dangers For 1st Time Traveller In Jakarta

1.Public transit is unreliable in addition to infrequent

Buses in addition to trains are non the ideal mode to go around. Expats who alive inwards DKI Jakarta unremarkably take drivers. Luckily, taxi’s are common; just could endure problematic  during rush hour. (7:00 a.m. – 9:00 a.m. in addition to 4:00 p.m. – 6:00 p.m.) But you can take "ojeg" a motorcycle rent, care fully the driver usually charge tourist high.

2.Be carful at develop crossings inwards Jakarta!

In the newspapers of Djakarta quite ofttimes are remark of accidents at develop locomotive crossings (Kereta Api) It is really  importan for tourist,  to follow the instructions, acustic as well as optical signals at develop gate. Don`t trust the quick running other people in front of you! If you  inside cars or veichle please get oit quickly!

3.Traffic is horrendous

I don’t think there could be any guide/overview of Jakarta without mentioning the horrific traffic. In fact, one of the biggest dangers may be crossing a busy intersection. Apparently it makes Bangkok look like rush hour in the middle of Nebraska.

4.Be carful at the "Banjir" (flood) fourth dimension inward Jakarta!


Maybe it  simply avoid the raintime inward West Java, about Dec until April. The argue is the potential danger of "Banjir " inward Jakarta, the pelting inundation inward more or less parts of lower DKI Jakarta or proximate by the greater rivers, connectet amongst common traffic chaos. The argue is campaign the slap-up expanse about DKI Jakarta is similar a large bawl, then at potent tropical pelting times all comes together. It is said , stronger right away past the deforestation inward the mount expanse roundup- The town authorities of DKI Jakarta makes right away unlike steps to solve the problem, simply it volition accept much fourth dimension together with much money.

5.Travellers Cheques

When travelling to Republic of Indonesia rather take Cash as well as Credit Cards amongst you lot but Do Not Bring Travellers Cheques amongst You every bit it`s non widely accepted in Indonesia. You`ll take a actually difficult, to change this travel cheques not every bank could turn your cheques in to pale of rupiah.  So as well as simply take cash amongst you.

6.Exercise caution @ intersections

Do live extra careful when your auto stops at diverse intersections inwards Jakarta. Jakarta's intersections are filled amongst sellers (selling everything from cigarettes to toys) in addition to buskers. While many of these are good, honest people earning their living, around buskers/sellers are disguised criminals. These buskers/sellers volition scratch your car, take/break your rearview mirrors, or make worse things if y'all don't turn over them money. Make certain y'all go on your mobile phones, money, spare change, etc out of persuasion of these buskers/sellers equally these piddling criminals non exclusively smash branded, expensive cars but too regular cars where they encounter valuable material lying inside the cars.

7.Watch out for taxi scams

There are a few dissimilar taxi companies Jakarta. It is unremarkably best practise to stick amongst the higher cease Silverbird taxi describe of work (Mercedes Benz vehicles) to avoid existence taken “the scenic route.”

8.Stay away from drugs
Drugs in Indonesian are a large no-no. No matter how small it is like weed, never bring or make a deal in Indonesia. Event the corroupt cop will not hasitated to bring foreign in jail, and since the new president, there  have been a lot drug dealer and user been put to death! Most of them are foreigner.

Ciri-Ciri Cowok Baper Di Kantor

Kata baper mulai tenar belakangan ini dan terus terang gue sendiri nggak begitu ngeh, kalau bukan gegara perempuan-perempuan di kantor yang gemar banget masukin kata-kata ini ke percakapan mereka. Sebenarnya baper itu sendiri dari kata apa sih? Baper adalah singkatan dari Bawa Perasaan dan yang sering di sebut sama perempuan-perempuan sebagai cowok baper itu gimana sih? Berikut hasil hasil investigasi gue dari perempuan di kantor.



1. Suka bawa masalah pribadi ke kantor
Cowok baper gemar banget bawa masalah pribadi ke kantor, misalkan lagi ribut sama pasangan terus itu bad mood dibawa-bawa sampai ke kantor. Contoh kasus temen gue, yang ada masalah sama ceweknya terus ke tahuan nangis di toilet. (jijik memang)

2. Perasaan lebih utama dari logika
Sejatinya cowok ataupun pria selalu mengutamakan logika, tapi kalau perasaan yang selalu yang diutamakan itu namanya cowok baper! Misalkan, di kantor gue ada orang ngetweet minta kerjaan ke semua seleb, terus cowok baper ini bilang ke semua orang.

"liat dech bapak ini kasian ya, anaknya tiga terus baru dipecat, dia ngetweet ke semua minta kerjaan." 

Terus gue sebagai cowok non baper, ngecek fotonya dan liat timeline dan nemu bahwa orang ini ngakunya alumni binus. Sebagai cowok non baper, logika gue jalan dan kroscek ke daftar alumni binus, ternyata nggak ada alumni dengan nama seperti si bapak, jadi dengan kata lain orang ini mau nipu atau bikin sensasi. 

3.Love drama
Cowok baper suka banget sama drama! kalau cowok itukan harusnya kalem dan cool. Nah, ini demen banget bikin drama. Misalkan, hal-hal kecil dengan pasangan selalu aja diributin padahal nggak penting. Dan banyak hal-hal sepel yang nggak worth it buat dijadikan diributin, sama cowok baper ini dijadikan bahan menarik untuk dipermasalahkan.

4.Love mellow song
Yup, cowok baper demen banget sama lagu cinta dan mellow song. Lihat aja di playlist laptop atau handphonenya, semua lagu mehe-mehe nggak ada yang up beat apa lagi lagu rock.

5.Selalu ingin kelihatan muda
Ok, semua cowok maupun pria memang normal kalaun mau kelihatan lebih muda, tapi kalau selalu ingin kelihatan seperti abg atau cowok yang baru 17 tahun? Salah satu cirinya adalah selalu beli barang-barang abg, seperti kaus distro, gelang karet, topi obey nggak peduli pantes atau nggak cowok baper nggak pernah dandan dewasa. Jangan harap cowok baper pakai suite, pantopel atau dasi.

6. Close minded
Cowok baper hampir selalu close minded, maksudnya adalah selalu berpikiran tertutup dan sulit menerima kritikan. Soalnya buat cowok baper kritikan itu amat menyakitkan hati, nggak kuat dia dikritik dan selalu cari lingkungan aman. Close minded ini juga bikin semua temennya, kalau mau bilang apapun ke dia hati-hati, misalkan kalau kita kritik lagu, film kesukaan dia. Maka dia bakalan langsung defensif.

7.Lebay
Cowok baper lebay minta ampun dah! Baper selalu melebih-lebihkan sesuatu yang menurut dirinya "wah" sementara orang lain yang denger cuma bisa bingung. Misalkan, si cowok baper ini cerita tentang artis favoritenya, 

"Ih, lagi-lagunya Tulus keren banget, dalem banget, kena banget di hati, beda dari biasanya, pantes dapet grammy, terus liriknya itu loh bak puisi, bla.bla.bla"

And everyone just like, WTF? 

Jadi itu dia ciri-ciri cowok dan pria baper di kantor berdasarkan perempuan-perempuan terdekat dan pengalaman. Setelah ngeh, ternyata baru tahu kalau banyak banget di kantor cowok-cowok baper.

Terus kalau temen lo ada yang cowok baper mau gimana? Yang jelas nggak perlu digampar. Cukup menyingkapi dengan tenang dan harap hati-hati kalau ngemeng sama cowok baper, maklum gampang tersinggung.
Jangan Ketinggalan Tulisan Terbaru

statistics

VIVA ID

SOC

Blog Archive

Powered by Blogger.

.

.

Followers